måndag 28 februari 2011

Helsingborg över helgen

Vi tog oss med buss kl. 13.00 mot helsingborg i fredags. Efter ett stopp på ett värdshus (Vääääärdshuuuus Maddi) var vi framme, färdigkrusade och mätta, på hotellet runt 8. En snabb insmörjning av brun-utan-sol innan vi myste i sängarna framför Let's dance. Sen somnade vi runt 23. Upp igen kl. 6 för att sminka, ner till frukost och iväg mot arenan. Tävlingen drog igång och det började med singel. Jag skulle inte dansa min första gång förens runt 1 så jag hade gott om tid å heja på min fina parkompis, som tog sig vidare ända till semi och slutade på en delad sjätteplats! Galet bra :)

Nu var det min tur att dansa en presentationsrunda. Nu kunde jag känna av lite med foten och så, men allt kändes lugnt, allt satt kvar där de skulle ;) Några ronder senare var det dags för en direktfinal. Vi var 6 stycken startande och jag hamnade på en 5e plats med domarbedömningen 15564. Haha ganska blandade siffror. En dansk ville att jag skulle vinna å en annan domare ville ha mig sist! Är sjukt glad för ettan jag fick iallafall och har mycket mer att ge om 2 veckor i Lindesberg när foten är hel igen :)

När det var dags för grupper passade vi på att ta något att käka. Det blev 3 korv med bröd för min del! Vi gick och bytte om och laddade om inför paren, där det var 13 startande.

Nödlösningskläder

Våra nya kläder hann inte bli klara så vi snickra ihop en nödlösning med hjälp av nål, tråd och lite boaorm!

För oss började det med en semifinal, allt gick fint förutom att Madde tappa svansen, haha! Resultaten kom upp och Madde vände sig mot mig med hakan nere vid knäna och nickade (det är 5 par i final visade hon) och vi var en av dem!! Första gången vi kom till final i superstar och fjärde tävlingen tillsammans!!!! Gaaah, så kul det var! Det här var det sista på hela dagen så vi gav gärnet och slutade på en 4de plats med bedömningen 43454!

Riktigt nöjda satte vi oss i bussen och for hemåt. En bra start på årets första tävling, men ännu bättre blir det i Lindesberg om några veckor!

Tjiiiing <3

2 kommentarer:

Sussielo sa...

Grattis gumsan till en toppen prestation i Helsingborg. Nu der vi fram emot Lindesberg.
Kram tantselius

Emma Desiré Haettman, sa...

Åh tack suss :) ja nu är det bara att tagga om :D