tisdag 26 maj 2009

Vänner, finns dom?


Jag har inte varit så bra på att blogga nu på ett tag. Har iallafall haft praktik i fem veckor fast igår var första dagen i skolan. Det var faktiskt riktigt skönt att äntligen få skratta loss med vännerna :) <3

Det är så svårt med vänner tycker jag. Man vet aldrig vem som bara är en vän och vem som är en äkta vän. Trodde jag visste, men jag börjar bli osäker. Jag skyller inte på någon eller anklagar ingen för att inte vara en äkta vän. Är bara lite tankegångar som går runt i mitt lilla huvud nu och då. Sig själv är väl egentligen den enda man kan lita på, eller?

Någon säger en sak till en annan, personen uppfattar det på ett sätt, berättar det vidare till en tredje person som råkar säga det till en fjärde som talar om det för den femte som samtalet handlar om. Den femte går och samlar på sig ilska under en lång tid utan att tala om det för den första, och så PANG kommer allt på en gång! Till slut visar det sig att historien inte stämde alls.

Känner du igen det? Ah, trodde väl det..

Inga kommentarer: