måndag 8 juni 2009

Fett eller nåt


Jag har suttit och kollat på lite olika bloggar så kommer jag in på en som håller på att gå ner i vikt. Hon väger 48 kg och vill gå ner tre kg till ifall jag inte missuppfatta. Ska inte klaga på att hon gör det som hon gör, för det kanske får henne att må bättre eller nåt :S Men jag kan fortfarande inte förstå de som bryr sig så mycket om vikten. Det är hur man mår som är det viktigaste inte hur mycket man väger!! Jag gjorde iallafall ett BMI-test eller vad det heter hos Dannis. De har någon apparat som räknar ut hur mycket kroppsfett man har. Jag väger 60,4 kg inget å skämmas över med tanke på att jag tränar så mycket och jag är ca 162 cm lång. Mitt BMI ligger på 23 vilket är precis "normalt". Man ska alltså helst ligga mellan 20-25. Jag har 12,2 kg fett i min kropp som är 20,2% av hela min kroppsvikt. Alltså är resten (48,2 kg) muskler och benstomme m.m.

Med detta ville jag bara säga att jag är sjukt nöjd med mig själv :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt härligt!
det ska du vara! (:

Emma Desiré Haettman, sa...

du med elin :D <3<3<3