lördag 6 juni 2009

Sjätte juni tjugohundranio


Idag är det väl Sveriges nationaldag, eller? Har inte riktigt fattat vad det är man gör. Kollar på svenska flaggan sjunger lite låtar och käkar tårta. Jag tror inte att vi i min familj brukar fira nationaldagen. Idag är det inte ens soligt väder, annars hade man ju kunnat vara ute och käka lite glass och jordgubbar å låtsas att man firar :P Den här helgen är jag verkligen helt ledig. Hade dans i torsdags men igår och idag var och är jag ledig å ändå hittade jag inte på nåt vettigt att göra. Hade väl åtminstonde kunnat städat tycker jag när det regnade ute. Just nu håller mamma på att fixa gruppkläderna så jag måste pröva lite tills de sitter bra. Har tagit fram Harry Potter 6, funderar på att läsa den en gång till nu innan den kommer ut på bio:)



Sista gången vi tränade med gruppen inför EM var i onsdags. Vi har bara tränat en gång innan det också jo för sig, men det kommer nog gå bra för alla kan vi dansen jätte bra och vi är ganska så jämna :D
Formationen har vi träning med hela tiden så det oroar jag mig inte för. Freestylen käns väl helt okej förutom att jag inte klarar wippbacken (hur det nu stavas). Par vette sjutton, har inte tränat eller gått igenom nå detaljer alls på den nya dansen, vi har ju en dans som vi kan, men den börjar blir lite tråkig och det är ju alltid bra att variera sig. Jag som verkligen ville sattsa på paren för jag tror det skulle kunna gå bra, men om man ska ta sig någonstans på Em krävs träning,, flera timmars träning och fokus på just det man ska tävla. Inte en minut hit och en minut dit.. Utan åp en vecka kanske träna två timmars par, två timmar formation, två timmar freestyle, två timmar grupp. Det är mycket mer tid än det vi tränar nu, men ändå inte så mycket att man inte hinner med. Men men, vi får se hur det blir. Vi lär ju göra vårat bästa på Em, mer kan vi just nu inte göra iallafall:)

Ojoj mycket klagande det blev där. Kännde att jag behövde skriva ut det. Jag är oftast en sån person som håller det inom mig fast jag vet att man borde prata med någon om det. När man pratar med någon om vad man tycker uppfattas det jämt som skitsnack. Därför är det egenligen bäst att hålla käft!

Imorgon blir det träning igen. Fortmation, kanske hinner köra igenom paren någon gång, om alla inte blir total förbannade :)

Ha en bra lördag, hör av dig ifall du vill hitta på något! <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till, allt kommer gå kanon bra! Har du tråkigt,sätt dig på tåget o kom o hälsa på mig:D kram/Densie

vigge sa...

eller kontakta mig :P (om du vill förstås)
kram

Emma Desiré Haettman, sa...

hahah :D