tisdag 29 december 2009

Trip runt i Sverige och Sörby Tall


Det var ju meningen att jag skulle ta ett tåg som gick 5.35 och skulle då vara i Kalmar runt 11. Så jag gick upp 4 på morgonen, fixade mig iordning och åkte för att vänta på tåget. Det var först 5 min försenat, sen 15 och tillslut en halv timma. Efter det fick vi reda på att tåget var inställt förvaken det eller två andra gick at stara. Jag fick en ny biljett till kl.8 som gick till göteborg och där skulle jag byta igen till Kalmar. Jordens omväg så jag var inte framme förens halv 5. Tråkigt att hela dagen försvann. Men det finns inget att göra åt, jag kom ju fram lugnt och säkert iallafall.

Sitter just nu nyduchad. Agnes, Ellen, Clara och Frida? sitter och spelar nåt spel. Vi har precis käkat tacos. Mys! Tidigare var jag och Axel ut och gick i vinterkylan. Gick till en liten sjö eller något sådant och gick på isen. Spännande! Men det var tjoch is så det gick bra! Förutom när Axel skulle utmana ödet och gå på tunnaste isen. Såklart gick han igenom och blev blöt ända upp till vristerna! Haha, stackarn fast lite rätt åt honom:P

<3

Inga kommentarer: