tisdag 4 januari 2011

Basketspelare eller cyklist kanske?


Jag sitter i min Dtlh-overall som jag har haft nästan sen jag började tävlingsdansa. För 7 år sen. 7 år är vääääldigt lång tid. 9 år är ännu längre, det är så länge jag har dansat. Undra vad jag skulle gjort om jag inte började dansa. Spelat fiol? Nej jag avskyr ljudet. Jag var ju inne ett tag på judo, men vågade inte tävla. Fortsatt i gymnastik kanske? Men där var jag också för feg för att fortsätta och utvecklas. Fotbollsmålvakt? Jag var grym på att rädda bollar när jag var liten. Blivit bagare? Jag var (är) iallafall duktig på att äta! Hade det blivit något av det som står hade det nog blivit gymnastiken ändå, för det är den som jag har längtat tillbaka till och som kommit tillbaka till mig! Men när jag tänker på det, så var det ju friståendet jag gillade mest. Där fick man röra sig till musiken. Det var nog meningen att jag skulle dansa trots allt.
Singelgrupp 2003 (Den gula i mitten) Känner ni igen några fler? ;)

Singelgrupp 2010 (Den röda till vänster)

Det verkar inte som om splittposen kommer bli omodern än på ett tag!

Inga kommentarer: