söndag 9 januari 2011

Gosegustis


Igår blev det nästan en heldag med Madde. Den började kl. 12 på lögarängen där vi badade med Gustav. Vi provade de olika poolerna, även den djupaste. Gustav ville, fastän han var rädd, leka på den nya typ hoppborgen de har vid det djupaste som egentligen är för 7 år och över. (Fast den var nog inte till för oss då den vek ihop sig när jag och madde skulle ta oss över, haha) Gustav ville iallafall testa den så jag simmade som vakt nedanför ifall han skulle rammla i och madde stog och hjälpte honom uppe på. När han hade lekt klart i den så var det min och Maddes tur att busa lite. Vi hoppade och sprang och jag med min vikt råkade göra så två små tjejer nästan föll i vattnet, och madde skrapade upp ena skinkan för de hade karborre band mitt i lekgrejen. Då var det dags att ta de lilla lugna i babypoolen istället innan vi begav oss till bastun för att värma oss och sedan åka hem. Vi köpte med Spicy på vägen och sen gosade jag med Gustav hela kvällen innan jag fick läsa saga för honom tills han somnade för natten. Jag och Madde spelade alias, när man ska förklara ett ord utan att säga vad det är. T.ex: Gummistövlar. - Detta har man på fötterna när det regnar! Så ska den andra komma på vad det kan vara. Det spelade vi tills det var dags för mig att dra mig hemåt. En rolig dag!

Idag ska vi hem till mormor och fika! Gottigt

Tjingepling

Inga kommentarer: