torsdag 13 januari 2011

Konstiga danstermer

Igår hade jag förresten kopparlundsgymnasiet på dansverkstan. Klockan var tidigt på morgonen jag var lite trött och ljudanläggningen krånglade, efter 10 minuter bestämde vi oss för att byta sal och där satte vi igång och jag blev genast piggare. Jag hade haft dessa elever tidigare, då fick de dansa commercial så denna gången blev det lite disco istället! Jag förklarade lite och visade discopumpet som man måste ha i alla steg, förklarade och visade att detta kallar vi sumo och så här ser en spotturn ut och sen testade vi på att göra dubbelsteg (ett slags skutt framåt, haha svårt å förklara för er som inte vet). Nåja, eleverna skratta å var glada och tyckte att dem såg ut som hästar. De fick i slutet dansa i extra quick tempo (tempot jag tävlar i) och till och med ännu snabbare, men de klarade det galant! När vi sedan var klara med lektionen utbrast jag: Så nu vet ni hur ni ska dansa på krogen sen! En lätt och glad stämning spred sig genast över eleverna och vem vet, disco kanske blir deras nya sysselsättning! Det är så roligt när man känner att man verkligen lyckats leverera något, lämmna ett märke.



Dags att sova nu i think! Natti <3

1 kommentar:

Anonym sa...

syster säger:) Tummen upp!! Hade du alla elever kvar under lektionen så tror jag att de uppskattade och gillade lektionen ;) :) Duktig du är o vem vet.. Du kanske har fått alla att börja dansa Disco nu:) kram <3