måndag 3 november 2008

Helgen



Första dagen i skolan idag efter lovet. Kort dag idag. Nice!

I fredags var det kalas för tvillingarna. Jag tog bussen ner till stationen för att träffa James och Danne. De väntade uppe i gångbron och när jag kom gick vi tillsammans till Dansverkstan för att kolla på ett litet loppis. Sen blev det av till att springa och hämta ett par tårtor för tvillingarnas överraskningskalas! Caroline, en dansare på dansverkstan hade bakat dem. Tack! Svettiga lämnade vi tårtorna hos Camilla Edholm där kalaset skulle fortsätta efter deras lilla överraskning som var att spela in en låt i en studio. Vi skyndade oss till hemköp där vi skulle träffa alla andra innan födelsedagsbarnen anlände. Vi som var i studion och överraskade tvillingarna var: Agnes, Belinda, Danne, Dessi, Emma, Evelina, Felicia, James, Lelle och Sandra.









Det tog lite längre tid än planerat för tjejerna att komma tillstudion eftersom deras mamma inte riktigt hittade. Men det blev riktigt roligt när de tillslut kom. De fick sjunga in Det vackraste, och jag började gråta. Deras röster var så sjukt fina ihop, de var så lika men ändå så olika på ett häftigt sätt. Riktig ståpäls imma var det. Sen när de hade sjungit klart var det vi andras tur. Vi skulle sjunga med på sista refrängen och det var hur ljust som helst och as svårt för man hörde inte sig själv alls. Slutresultatet blev riktigt bra iallafall, lite surt av oss där i refrängen men det tycker jag bara vart unikt och speciellt. Det blev ett underbart lyckat kalas. När allt var inspelat och klart fick de varsin skiva som present och vi bar iväg och köpte mat att ta med upp till Camilla där även Dannis befann sig. Vi käkade och hade det trevligt. Det bjöds på rosa och turkos tårta :D När kalaset var slut vart det av att åka till kyrkogården. James ville tända ljus för sin mamma, och jag för min morfar. Vid 00.00 var vi nere på kyrkogården först följde vi med till Belindas nonno, vi tände ett ljus och njöt av tystnaden. Sen gick vi vidare till där min morfar låg. Under tiden vi gick började James också känna igen sig. Så skulle hans mamma ligga någonstans inom samma häck område. Vi letade och letade, tillslut så trodde jag att jag hade hittat min morfars grav. Jag lyste på den då såg vi att det stog två namn med Simonsson på. Det visade sig vara James farbror och farfar tror jag det var. Jag visste att morfars grav skulle vara någonstans där så jag kollade lite åt vänster och där var hans grav. Helt otroligt att de låg just precis bredvid varandra :) Vi kramade om varandra över det oförutsedda och sedan gick vi till James mamma. Efter det åkte vi hem och la oss.

Dagen efter kom mamma och pappa och hämtade mig och vi åkte runt på hälla och stan. På kvällen/natten till söndagen städade jag iordning lite i Dianas rum. Jag ville att hon skulle komma hem till ett ganska fräscht rum iallafall tills hon skulle komma hem.


På söndagen kom syster hem med ett försenat flyg på 4 timmar. Vi visste om det men det var meningen att hon skulle komma till Arlanda vid 23 på lördagen. Istället kom de 3 på natten till Arlanda. De var inte hemma förens 6 på morgonen eftersom det tog sådan tid att ta sig från flygplatsen bara. De fick sova i 2 timmar innan de skulle upp igen och vi skulle åka iväg till bror och fira hans 31 års dag. Det blev en trevlig dag det också, med mycket mat och mycket gos på lilla Signe.


Det har varit ett riktigt skönt lov det här må jag säga. Väldigt välbehövt också!

Inga kommentarer: