tisdag 27 januari 2009

Everybody is free to feel good


Kom nyss hem och började gråta så fort jag kom innan för dörren. Har varit en så sjukt stressig dag. Det började med att bussen var lite försenad (hatar verkligen att komma försent) så var tvungen att nästan springa in till klassrummet och sen sätta igång att arbeta. Efter det jobbade vi med en svenska uppgift och fick reda på när allt skulle vara klart och så, där låg jag och Martina också lite efter så vi var tvunga att stress skriva ner allting. Sen blev det lunch och kön var jätte lång på båda sidorna så vi stog jätte länge i kön på våran kortaste lunch på veckan, sne när vi väl hade fått våran mat fanns det inga platser vi kunde sitta på, alla krigade för att få slå ner sin rumpa och börja äta. Tillslut bestämde vi oss för att sitta ute vid entrén, maten blev jätte kall och så. Vi gick in till matsalen igen och hittade till våran lycka ett helt tomt bord till oss. Men nu var det bara typ 15 min kvar tills vi började, och några var mer hungriga, så ca. 5 minuter innan lektionen började vart vi klara (stressigt för att vara oss)


Sen hade jag spanska lektion och där fick jag reda på att vi har ett 100 poängs prov + en uppsats nu på torsdag. Det handlar om typ perfekt och sådant och det kan jag inte ens på svenska så det kommer gå skit. Sen slutade vi 16.30. Jag var tvungen att å lite tidigare för att jag skulle hinna till mitt jobb på dansen som började 17, det hjälpte ingenting att jag gick tidigare eftersom jag ändå missade alla bussar som gick halv. Så 16.40 var jag iallafall iväg med bussen. Klockan blev 5 i och jag var tvungen att byta om, fylla vatten, gå på toa och sätta på mig skor, 2 minuter över blev jag klar. Som tur var hade Linda inte börjat sin lektion.


Det blev dans i 1 h och 45 min. Jag älskar att dansa, det får en att tänkla bort allt annat som gör en upprörd eller stressad. Men när jag väl hade dansat klart och kommit hem kände jag stressen igen. Tror nog jag kommer få magsår eller nåt :S Borde inte sitta här med tanke på hur stressad jag är. Men jag ska äta lite nu, sen antagligen sova ganska tidigt så jag kan plugga imorgon bitti. Börjar inte skolan förens 13.30 (halv studiedag eller nåt)

Ska äta en god och färsk liten macka nu. Och som en vis man sade en gång: Med själv förtroende kan man göra allt. Jag skulle aldrig låta någon tracka ner på mig. Låt ingen göra det med dig heller!

Inga kommentarer: