måndag 2 november 2009

Ordspråk! - Drömmar


Har hittat lite olika ordspråk i min gamla loggbok. Här kommer ytterligare ett jag tycker att alla som drömmer om något borde tänka på!

"Den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken."

Man måste veta vad man vill göra och verkligen kämpa för att nå dit man vill komma! Om man bara låter dagen flyta på och väntar på att andra ska göra något åt en, kommer man inte göra mycket av något och heller inte nå sina drömmar. Våga drömma för att kunna sattsa. Våga sattsa för att kunna vinna. Så ni, ta tag i kragen och gör något åt saker ni inte gillar eller känner er obekväm med. Börja leva livet på det sättet ni vill! Jag har slutat bry mig om oviktiga saker i livet, saker som jag för bara några månader sen skulle bli apförbannad över och gått och bekymmrat mig över. Livet blir det man gör det till. Jag lever vidare och jag är vaken. Kanske inte klarvaken än. Men jag vet Vad jag måste göra för att mina drömmar ska slå in, även om jag än inte påbörjat! Det är aldrig försent, men börja så fort som möjligt!

Nu väntar sängen på mig och jag ska sova riktigt riktigt gott! Godnatt!
<3

Inga kommentarer: