fredag 6 november 2009

Ordspråk! - Vänner


Idag har jag två dagens ordspråk eftersom jag glömde igår och för att de påminner om varandra! "Fråga dig ibland på fullaste allvar om de människor du umgås med lyfter dig eller drar ner dig."
"En äkta vän står aldrig ivägen för dig, om du inte råkar vara på väg nedåt."




Alla har nog någon vän som drar ner en ibland. Eller? Det kanske bara är någon man umgås med då? Ingen äkta vän skulle väl dra ner sin egen vän? Jag har flera gånger umgåtts med människor som fått mig att känna mig sämre än de. Fast jag har inte märkt eller tänkt på det förens efteråt. Men ändå har de människorna på något konsigt sätt fått en att känna sig värdefull också. Som om de behöver mig. Men jag tror att de behöver en för att känna att den har många som bryr sig om den och ger den uppmärksamhet. De behöver inte nära vänner som den är försiktig om, utan många vänner som den kan styra och ställa över för att känna att den är bättre. Så nu äntligen känner jag att jag umgås med de vänner som verkligen är äkta vänner som finns där för mig och som lyfter mig! Vänner som aldrig står ivägen för att jag ska lyckas och bli bättre. Bara sänner som står bredvid mig och hinner fånga mig ifall jag skulle vara på väg ner! Vänner är något så underbart och behövligt. Man måste ta vara på sina vänner men också ta en riktig funderare på vilka som är sina äkta vänner!

Ikväll blir det myskväll, först i badet sen framför tvn<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Fredagsmys o trevlig helg!! puss på dig syster <3 /Denise