tisdag 3 november 2009

Ordspråk! - Planering


"Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga."

Precis så borde jag tänka nu när jag ligger efter med engelskan! I ettan och tvåan på gymnasiet var jag väldigt dukitg och gjorde oftast mina saker i tid. Men nu känner jag att det finns så mycket annat roligt att göra. Som att lyssna på musik, vilket får mig väldigt avslappnad (vilket försvinner ganska fort när jag inser att jag måste jobba för att komma ifatt). Eller ta ett varmt bad som jag nog ska göra innan jag lägger mig idag. Idag skulle jag haft assistent lektioner, men jag måste göra klart all engelska innan jag åker iväg till Irland, där vi också har massa uppgifter att göra klart innan :/ Mensvärk har jag också. Jag är fortfarande sjuk för den delen med. Borde egentligen vila, fast imorgon ska jag på dans iallafall. Men bara om jag är klar med engelskan! Så jag borde sätta igång nu. Det är sjukt svårt så då gör jag typ allt annat, äter, pillar naveln, går på toa en extra gång, ja ni vet sånt man inte behöver göra. Det är ju bara ett halv år kvar i skolan, jag får inte börja slarva nu!!

<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Kämpa på trots att det tar emot.. Härligt sen när man är klar med allt det tråkiga o alla måsten med läxor o så. Snart har du jullov o sen är det bara en termin kvar av skolan.. :)Du klarar det! Kramar/Syster