fredag 9 april 2010

Självkänsla


Vem är det som säger att jag måste vara som någon annan? Varför är du mer rätt än vad jag är? Våga stå för den du är, och våga skämma ut dig! Ursäkta inte dig själv. Om någon nånsin försöker lura i mig något annat kommer jag bara skratta åt dem! De som säger att du är ful, eller ber dig sluta göra si eller befaller dig att göra så! De som alltid kommer på något att klaga över, svep dem över axeln som en vind! Den kom å den gick lika snabbt igen! Som käre gode Grynet sa en gång i tiden (och jag förstog verkligen inte vad hon menade) "Ta ingen skit!" Det är otroligt viktigt för å klara av vissa människor som finns bland oss. För ett tag sen var det en flicka på åldern 22 som skrev till mig: "Ingen på din skola tycker om dig!" Ha! Det var nåt så roligt som jag aldrig hört förut. Hon försökte sig på allt för att jag skulle gå på hennes myteri! Om man drar de första slutsatserna: Hur många går det på min skola och hur många vet ens om att jag existerar? Kanske någon procent av de alla 1500 eleverna! Lika dant är det med dem som säger: Du är ful eller tjock eller liknande! Ja? Går världen under för det eller? Vikt är förresten bara en siffra. Det är hur man mår som är det viktiga inte hur vågen mår efter man stått på den, eller hur ;) Därför ska man sluta bry sig, sluta tragla och sluta ta åt sig av all skit som finns!! Bli starka! Låter som jag är någon liten expert på detta, men icke sa nicke. Vill bara att de svagare (som jag var en gång i tiden (åh nu låter jag gammal och erfaren)) små ögonen som kanske läser min blogg ska få ytterligare en push till att våga stå emot! Kom ihåg: Det är bara döda fiskar som simmar med strömmen!

Kolla bara på min header! Inte fan bryr jag mig om att min mage hänger! Tycker bara de är så sjukt gosigt! Ni må tycka jag är tjock, men ni ska bara se mig i verkligheten säger jag då ;) Efter de kan ni yttra er, om ni har rätt eller fel, de får ni ta reda på själva! :D Haha!!

Häe kommer bilder av mig, i min naturliga form! Ps. notera att det bara är på bild nummer 2 som jag gör en min ;)
Oh yeaaah!

Raaw!

Det jag är mindst nöjd med på min kropp! Min näsa i profil. Men inte traglar jag om de i sexton år? Haha jo, fast inte 16 till kan jag säga er!

M-mh!

En lärare frågade mig förut om jag inte gillade å vara med på bild eftersom jag gjorde grimarser på alla foton! Jag svarade att jag ÄLSKAR å vara med på kort. Grimarser är ju liksom bara å vara jag! :D

I LOVE ME! (självgod eller? Ja lite granna kanske, iallafall just nu)

1 kommentar:

Anonym sa...

syster säger: <3<3<3 kramar om dig massor syster <3<3<3