torsdag 19 mars 2009

Kan det bli bättre?


Idag vaknade jag vid åtta, hade inte behövt gå upp förens vid typ 10 eftersom jag bara skulle ha en lektion, svenska, som började 13.20. Men jag gick upp, åt frukost och kollade på dansfilm (A) Jag vek undan lite av mina kläder som var rena och bytte om väldigt många gånger innan jag bestämmde mig för vad jag skulle ha på mig idag. Det blev, svarta tights, en kort jeanskjol och en svart lite längre tunika typ. När jag hade fixat klart mig ringde jag till Martina som var i skolan och hade haft en lektion. Hon berättade då för mig att vi inte behövde ha någon svenska utan vi fick någon uppgift vi skulle göra istället. Så idag blev det en skolfri dag. Härligt, men nu känner jag mig helt rastlös. Vet inte vad jag ska göra liksom. Vid två eller tre ska jag nog åka ner till stan, för vid fyra ska jag hem till Elin innan dansen börjar. Nu ska jag nog äta lite lunch, om jag inte helre baka muffins i micron. Victoria i min klass har gjort det förut och säger att det är asgott, jag har inte provat, men ska kanske göra det idag. Här är receptet ifall någon vill göra :D

4 msk mjöl
1 krm bakpulver
4 msk socker
2 msk kakao
1 ägg
3 msk mjölk
3 msk flytande smör
Några bitar av din favoritchoklad

1 stor mugg


Blanda dom torra ingredienserna i muggen. Tillsätt ägget, mjölken och fettet och blanda tills det är slätt. Stoppa i chokladbitarna och kasta in i micron. Högsta värme i 3 minuter. Kakan kommer att jäsa och gå upp över kanten men den rinner inte över. Ta ut den, låt den svalna en stund och stjälp upp på ett fat.



Förövrigt är jag super glad för det är vårväder ute idag. Solen lyser massvis och det blåser lite. Skönt att våren kommer med stora steg. Ha en bra dag allihoppa<3

Inga kommentarer: