torsdag 26 mars 2009

Störande


Imorse gick jag upp 06.00 för att ta bussen 7.10 till skolan, eftersom min spanskalärare är väldigt hård med tiderna. Vi skulle alltså börjar kl.8 med Spanska, då Ramon (våran fritidsledare eller nåt sånt) kommer in och skriver på tavlan: Sriv upp eran närvaro. Jobba med spanska på valfri plats. KUL! Nu gick man upp kl 6 helt i onödan eftersom vi är klara med alla uppgifter vi skulle göra. Så nu sitter jag i biblioteket i skolan och väntar på att nästa lektion ska börja kl. 10.30. Två timmar kvar. Jag kom på att jag skulle kunnat göra klart engelska uppsatserna jag har. Men jag lämnade ju såklart papperna hemma eftersom vi inte har engelska idag. Riktigt lyckad morgon måste jag säga. Synd att jag inte somnade om i morse..

Jag vet inte vad mer jag ska skriva om. Kanske jag ska klaga över hur ofta vi inte har spanska. Läraren är på möte eller sjuk. De där 100 timmarna kommer vi nog inte ha fått efter skolan slutar. Hade hoppats på ett vg i betyg, men jag får nog nöja mig med g :P De är ju nästan omöjligt att få ett bättre betyg med en lärare som aldrig är här.

Nu ska jag sluta klaga, och som jag säger till fula små unga som säger till mig: "Vad ful du är", Ja de kanske jag är, men jag mår bra för de!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är sööööt!! O först¨år att du blir smått irriterad. Drt är ju synd att det ska gå ut för eleverna när läraren inte är engagerad o så. Hoppas det blir bättre. Annars så kan man ju undra varför hon/han är lärare i spanska om ni inte får någon undervisning. Hoppas dagen har varit bra annars. Kramar/D