onsdag 28 oktober 2009

Öland!


Varm choklad är nog det man kan förklara hösten med! Det är verkligen det hösten ÄR! Å bara sitta innomhus och sega med en kopp varm choklad i handen. Det är vad första delen av mitt lov bestått av. Eller lovet började egentligen med att jag klantatde mig totalt på en dansuppvisningn. Men det var det värt för jag har aldrig skrattat så mycket! På lördagen sen var jag duktig nog att missa tåget i ett extrabyte (OBSERVERA-EXTRABYTE!). Satt alltså gråtande på tågstation i Norrköping i mer än 1 timma för att komma med nästa tåg som mamma fixade så att det till och med blev första klass! :D Härligt! På söndagen blev det en slappdag (Med varm choklad såklart). Samma på måndagen. Men på igår tog vi vårt förnuft till bruk och bestämde oss för att åka iväg och bada i Borgholm! Supermydigt och jag stylade såklart liiite på trampolinen och efter kom det fram en tant ska jag väl inte säga, utan äldre dam och sa att jag var duktig och frågade hur jag kunde. Haha söt! Vi bubblade lite och så. Sen blev det eftermiddag och vi paltatde oss hemåt och gjorde iordning lite pyttipanna och stekt ägg. Slängde i oss maten och drog iväg till boule hallen för att kolla när Elias spela match! När han vunnit båda matcherna drog vi hem och kollade lite film, somnade i soffan och gick sen och la oss för å sova! Idag var vi duktiga och kratta löv, RÄFFSA löv på ölänska ;) De blev jätte fint. Just nu sitter Axel och spelar nå fortbolls spel. Typiskt fotbollsnördar! Ända sen jag började skriva det här inlägget har han fixat hur de olika spelarna ska se ut och hur duktiga de ska vara på olika saker, snacka om engagerad:P




Ska nog tvinga honom att sätta på någon film istället, fast så snäll som jag är har jag svårt för att vara så elak, så jag låter honom spela nån eller några matcher iallafall(a). Resten av veckan får vi se vad som händer. Tar dagen som den kommer. Ska nog åka och bada en gång till iallafall och förmodligen slinga min utväxt hos elias mor. På söndag kommer jag hem igen alla ni som saknar mig, men ni klarar er nog 4 dagar till ;)

Puss så länge<3

Inga kommentarer: