måndag 22 mars 2010

Framtiden


Har inte så stor lust att skriva. Vet bara att jag har blivit otroligt beroende av att kolla på alla dessa fjortisbloggar. Går in på dem minst 5 gånger om dagen och blir uppriktigt arg om de inte uppdaterat! Haha, fattar de inte att de finns folk som har liv som älskar att veta vad ni sysslar med om dagarna!!

Hade iallafall prov idag, å det gick väl sådär. Imorgon har jag skönaste sovmorgonen å bara en lektione sen, å detta är eftersom jag är klar med engelskan. Kommer ha så här skönt ända till vecka 16. På torsdagar också för den delen, då börjar jag 9.30 och slutar 11.20 istället för 16.20! Underbart! Det märks att det inte är lång tid kvar tills det är över. Finnaly! Jag tänker bara på de små barnen jag hade på dansen igår, de är 7 år och har precis börjat skolan, de har ännu ingen aning om vad som väntar dem, de har ingen aning om att de är fast i 12 hela år ;) Jag tycker fortfarande jag är så liten. Är det meningen att man ska veta vad man vill bli när man är 18. Man har inte ens levt kanske en fjärde del av sitt liv. Egentligen är det väl vid 15 års ålder man ska förbereda sig för framtiden, men på gymnasiet finns det alltid en chans att ändra sig. Nu är jag ju trött på skolan och tänker inte plugga vidare, kommer jag för alltid vara fast på Ica då? Haha! Som tur är har jag ju dansen ifall det skulle skita sig totalt! Inte för att jag räknar det som ett utifall, men jag är ändå inte säker på än om det är det jag verkligen vill jobba med i resten av mitt liv! Jag tycker inte jag borde veta det som 18 åring. Jag tror jag vill ut och resa. Men det blir nog några år på dansen och med Ica för att kunna spara ihop till jobb utomlands. Det vore härligt. Och otroliga upplevelser! Nog om framtiden.. Man får väl se vart världen för en?

Tjing!

1 kommentar:

Anonym sa...

syster säger: Nä det är inte lätt o det tycker även jag o jag är ju snart 27år o vet ännu inte om jag har valt rätt. Men just nu känns det bra. Tror det är viktigt att prova på så mycket som möjligt o inte bli fast i samma jobb i 30 år. Det är bra att du har lite hum om vad du vill göra i framtiden o precis det du säger. man får se vart världen för en.. :) kram