onsdag 18 februari 2009

People don't you understand, the child needs a helping hand


Mamma sussade precis lilla Signe. Tänka vad liten och oförstörd hon fortfarande är. Hon har ännu inte fått känna på livets hemska vrå. Om bra några år kommer hon att ha mött ånger, besvikelse, avundsjuka och andra hemskheter. Men också kärlek, lycka, värme och annat fint. Jag har bara levt ungefär 1/6 av hela mitt liv men redan träffat på alla möjliga sorters hemskheter. Att så mycket kan komma in på så kort tid, så mycket känslor och så mycket tankar. Om lika mycket kommit in under denna tid kommer 6 gånger så mycket då komma in under resten av alla år. Hur mycket klarar en människa av? Tur har jag iallafall att jag kan kompensera bort allt dåligt genom mina vänner och min familj.

Har ni förresten hört och sett hur små ungar beter sig nu? Tolv åringar osm festar och har sex :O Nio åringar som springer runt och svär ord som fitta, det ser ju för sjukt ut om en liten unge kommer och skriker de. Men det är ju vi i våran ålder som egentligen skapar de här. De ser oss bete sig så och vill vara likadana. Jag tycker det är sorligt och har ingen funderat på vart världen är på väg. Alla barn behöver hjälp på vägen för att veta vad de ska göra för val här i livet. Livet är för långt och för svårt för att klara av själv!

<3

3 kommentarer:

DaniLdanCer sa...

Håller med om det med barnen. Shit asså, fest vid 11-12 års ålder, det är sjukt. Och jag borde ändra mitt språk, i know, haha :P

Emma Desiré Haettman, sa...

haha jo duär nog inte den ända som måte ändra på ditt språk ;)

<3

Anonym sa...

va fint du skriver desiré :)