fredag 29 januari 2010

Att göra min dag gånger 3


Jag tog mig en rejäl sovmorgon idag. Hade larmet på 8.30, men orkade inte gå upp och tänkte att jag går upp om en timma. Jag somnade om och om inte Martinis hade ringt mig vid 9.50 hade jag nog inte vaknat på ett tag, jag sov ju så skönt. Jag gick iallafall upp på en gång eftersom bussen gick 10.55. Åt frukost med pappa i vardagsrummet, vilket aldrig händer på vardagarna eftersom han jobbar eller sover när jag ska till skolan! Så det var mysigt.

10.53 var klockan och jag slängde på mig skorna, drog på mig jackan och virade halsduken runt mig. Ropade på pappa att jag var tvungen att gå och skyndade mig ut. Jag gick snabbt halva delen av sträckan, sen var det bara att börja löpa när jag såg bussen runda hörnet borta vid busshållplatsen före min. Bussen körde fortare än jag hade tänkt och stannade vid "min" busshållsplats strax innan jag kom till övergångsstället som är kanske 30 meter bort. Det kom tre bilar förbi efter jag hade kommit över vägen och jag fortsatte springa i riktning mot bussen! När jag sen är vid mittersta dörren på bussen så kör den bara ut från hållplatsen och lämnar mig där i kylan! Det var bara för mig att vända mig om och frustrerat promenera tillbaka! Jag var så upprörd att jag, när jag kom in igen slängde ner väskan hårt i golvet och pappa, som tur var va hemma, frågade mig: Vad händer nu då? Och började skratta lite smått när han såg mig. Jag sa med gråten i halsen: Han körde ifrån mig!! och sen släppte all ilska! Haha jag började gråta och förklarade för pappa hur jag hade kutat för att hinna. Så sa han så där tröstande som bara föräldrar kan: Jag skjutsar dig! Han gjorde min dag! Inte nog med det. När jag sen åkte hem från dansen idag ringde han och frågade när jag tänkt komma hem och jag sa att jag satt på bussen. Då sa han, ja då får du bestämma vad du vill ha för pizza tills du kommer hem! Det gjorde min dag igen! Att få pizza utan att be om de. Och för att visa min tacksamhet sa jag att eftersom jag ändå inte orkar en hel så fick pappa bestämma så vi kunde dela! Det blev en vikingpizza. Bara vit sås och utan lök! Min pappa han kan utan att man påminner, vet ni! Det gjorde min dag en tredje gång!


Far och Mor

Mor min har varit barnvakt för Signe sedan i måndags och kommer hem på torsdag!
<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som du haft en underbar dag trots att bussen åkte iväg...Gott med pizza också:D Hälsa familjen! puss o kram<3/syster