lördag 30 januari 2010

A som i Alkis


Lördag har alltid varit hemma-myskväll för mig. Aldrig har jag varit på fest och supit skallen av mig, vilket verkar vara ett måste på en lördag för de flesta andra. Jag har inte riktigt förstått de roliga med det. Att dricka tills man inte kan stå upp, eller tills man gråter för mindsta lilla, eller tills man ligger och spyr på toaletten. Det roligaste måste vara dagen efter när man har söta små minnes luckor eller om man har tur att inte kommer ihåg någonting av dagen. Jag ska inte ljuga om att jag inte druckit alkohol, för det har jag. Men både första och sista gången var på Irland och jag märkte mycket väl när det var "för mycket". Jag hade otroligt roligt, men inte när mina vänner grät och spydde husteriskt. Inte heller när de tänkte fortsätta efterfesta hos några okända rödhåriga Irländare trots en av dem inte kunde stå på sina egna ben. Det är roligt om det inte går till överdrift!

På en pub på Irland. Fick en Vodka blue av Eddie, min jobbar kompis!

<3

2 kommentarer:

Martina sa...

hahahah. ba kul ju :D irland var fint som fan! <3

Emma Desiré Haettman, sa...

Irland va ruskigt kul! :)