onsdag 20 januari 2010

Magiii


Juste igår var det ju mentalträning (bland annat hur man ska göra för att stoppa negativa tankar och hur man ska göra om man har svårt att somna) och igår kväll när jag skulle sova tänkte jag på 100 saker samtidigt och ja, allt för mycket saker pågick. Så jag bestämde mig för att prova en övning vi fick testa. Man skulle ligga ner med benen i kors och fingrarna knäppta, med armarna i kors uppe på bröstkorgen. Sen skulle man ha tungan lätt mot gommen och hela tiden fokusera på tungspetsen. Han hade berättat igår att de flesta som prova på detta somnade inom bara några minuter, så jag tänkte prova på det. Jag la mig precis i den där konstiga ställningen, kl.23.10, och fokuserade på tungspetsen ett tag, i kanske 3 minuter, sen slutade jag. Morgonen därpå såg jag att jag hade fått sms kl.23.17. Det betydde att jag på mindre än 5 minuter hade somnat eftersom jag annars skulle märkt smset. Riktigt häftigt var det och något som alla som har lite svårt för att somna borde testa! Det hjälper verkligen!


<3

1 kommentar:

Anonym sa...

kanske ska testa o se:) /syster